کربوکسی تراپی پوست صورت

ک

کربن دی اکسید گازی نامرئی و بی بو است که به صورت طبیعی در هوای موجود است؛ در کربوکسی تراپی پوست صورت کربن دی اکسید با استفاده از سوزن های ریز به زیر پوست صورت تزریق می شود. بر اساس مطالعات انجام شده، کربن دی اکسید باعث اتساع رگهای خونی در بافت های مجاور محل تزریق می شود.

رگهای عریض تر خون رسانی بیشتری می کنند و به همین خاطر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به محل تحت درمان می رسد. کربن دی اکسید سلول های چربی را منبسط کرده و باعث می شود که آنها دچار مرگ شده و از بین بروند. بدین شکل که اکسیژن مازاد باعث از بین رفتن مایعی می شود که بین سلول ها بوجود آمده و در نتیجه پوست کلاژن بیشتری تولید می کند.

به گفته پژوهشگران، نتیجه نهایی کربوکسی تراپی پوست صورت سلول های کم چرب تر و محکم تر و به تبع پوستی جوان تر خواهد بود. پزشکان طی تحقیقات خود به این نکته رسیده اند که کربون دی اکسید باعث تحریم جریان خون می شود. از دوران Thirties از این روش در فرانسه برای درمان بیمارانی که به گردش خون ضعیف مبتلا بوده و سرخرگ های مسدود و مشکلات قلبی داشتند استفاده می شد. مطالعات اخیر دانشگاه سیانا در ایتالیا نیز مهر تائید بر این نکته گذاشته که کربوکسی تراپی برای زیبا سازی پوست صورت و کاهش چربی به شدت موثر می باشد.

مزیت روش کربوکسی تراپی بدون درد و دوره نقاهت بودنش است. بدون عواض، جلوگیری از پیری پوست، کم هزینه، باعث بهبود بافت و زیبایی پوست، دارای نتیجه و اثر بخشی فوری بعد از یک جلسه است.

کربوکسی تراپی پوست صورت

 

عوارض کربوکسی تراپی

به طور معمول عارضه ای ندارد. تنها احتمال می رود گاهی درد و قرمزی خفیف در محل تزریق به صورت موردی حس شود. احساس گرما و صدای خش خش در پوست گاه کبودی در محل تزریق از عوارض گذرای این روش مطلوب درمانی است که معمولا ظرف چند ساعت و به ندرت چند روز به طور کامل بر طرف می شود.

کربوکسی تراپی را می توان برای تمام نقاط بدن از جمله پلک، صورت، گردن، پشت دست ها، باسن، و پاها استفاده کرد.

کربوکسی تراپی برای مواردی همچون چروک های صورت و درو چشم،تیرگی دور چشم، ترک های پوستی ناشی از چاقی و حاملگی، ، اسکار های ناشی از سوختگی، آکنه و جراحی، کاهش سلولیت و کاهش توده چربی موضعی بسیار موثر می باشد. همچنین بیماری هایی همچون پسوریازیس(این بیماری هنگامی رخ می دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال هایی به اشتباه می فرستند و این سیگنال ها باعث افزایش سرعت چرخه رشد سلول های پوست می شود، یعنی افزایش بیش از حد سلول های پوستی از میزان ریختن آن ها. پسوریازیس واگیردار نیست) و پدیده رینود(قسمت های از بدن مانند انگشتان دست و پا ، بینی و گوش در گیر می شوند.

سترس و سرما از جمله عوامل مستعد کننده بیماری هستند. این بیماری میان زنان شایع تر است) زخم های عروقی، شل شدن و افتادگی پوست، برطرف کردن خطوط ریز دور دها و خط خنده و … را نیز می توان با کربوکسی تراپی درمان نمود.

کربوکسی تراپی ها من جمله کربوکسی تراپی پوست صورت به مصرف جلدی و زیرجلدی گاز کربن دی اکسید با هدف درمانی گفته می شود. در سال ۱۹۳۲ کربوکسی تراپی در Royal Spas فرانسه با هدف درمان بیماران مبتلا به بیماری انسداد شریان محیطی ابداع شد. در آمریکای جنوبی و اروپا، کربن دی اکسید تراپی برای درمانی ترک پوست، سلولیت و اسکارهای هیپرتروفیک به کار می رود که نتیجه بسیار قابل توجهی دارد.

مطالعات نشان داده اند که کربوکسی تراپی منجر به بهبود حالت کشسانی پوست صورت شده و به بهبود گردش خون، تحریک ساخت کلاژن، بهبود وضعیت ظاهری پوست صورت و رفع چین و چروک و خطوط چهره می شود و اندوخته های چربی موضعی را از بین می برد. همانطور که اشاره شد کربن دی اکسید یکی از مواد طبیعی است. و کربوکسی تراپی از این شرایط طبیعی برای درمان سود می برد.

بدین شکل که ما اکسیژن را طی عمل دم فرو برده و کربن دی اکسید بیرون می دهیم و گیاهان کربن در اکسید را گرفته و در عوض اکسیژن می دهند. کربوکسی تراپی هیچ خطر یا تهدیدی ندارد. و از این فرایند تکراری طبیعت برای درمان نواحی مورد نظر بخصوص در پوست صورت بهره برداری می کند.

ترک پوست چیست؟ ترک پوست خطوط بی رنگ یا همراه با چین و چروک پوست بوده که به دلیل کشیدگی، کلاژن آسیب دیده رخ می دهد. ترک پوست معمولا در مناطقی مانند شکم، ران و سینه ،سرین دیده می شود. در زنان ترک پوست شایع تر از مردان است و به دلیل عوامل هورمونی و همچنین ورود استرس به کلاژن و الاستین پوست، این پدیده در ۹۰ درصد زنان باردار مشاهده می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که ترک پوست نوعی بافت همبند جای زخم است که در واکنش به تخریب کلاژن و یا تغییر در الیاف الاستین بوجود می آید.

دو نوع ترک پوست وجود دارد: ترک پوست جدید و قرمز رنگ به نام Striae rubrae و ترک پوست قدیمی و سفید رنگ به ناک striae albae.

درمان ترک پوست گاهی بسیار چالش برانگیز می شود. روش ها یی شامل لایه برداری پوست با لیزر فراکشنال و یا رتینوئید موضعی رتین (A)، میکرودرم ابریژن، نور با پالس شدید (IPL) از مواردی است که محققان علم پزشکی از آنها بهره می برند. تا همین اواخر درمان های معدودی برای درمان ریشه ای ترک پوست و کلاژن آسیب دیده در لایه درم وجود داشت.

بعلاوه روش های لیزر و نور برای افراد دارای رنگ پوست تیره چندان مناسب نیستند. جالب است که بدانید کربوکسی تراپی تنها درمان موجود برای ترک پوست های قدیمی و جدید است که به نحو مشهود منجر به ترمیم کلاژن تخریب شده می شود و برای انواع پوست ها ایمن و مناسب می باشد. کربوکسی تراپی با بازسازی بستر کلاژن، با ساخت کلاژن جدید باعث افزایش ضخامت پوست و در نتیجه بهبود وضعیت ظاهری ترک ها خواهد شد.

کربوکسی تراپی چگونه بر درمان کبودی زیر چشم موثر است؟

تیرگی زیر چشم علل زیادی دارد ولی یکی از علل عمده تیرگی زیر چشم احتقان خون مویرگی است. احتقان به معنی کاهش سرعت جریان خون در مویرگها ی پلک پایین و اختلال اکسیژن رسانی است. این مساله باعث کاهش محتوا ی اکسیژن خون و نهایتا رنگ کبود در این ناحیه می شود. کربوکسی تراپی با جذب اکسیژن به محل موجب بهبود شبکه پلک پایین شده و جریان پوست را جوان تر می نماید.

اقدامات احتیاطی لازم بعد از هر جلسه کربوکسی تراپی چیست؟

اجتناب از استحمام، شنا، سونا و جکوزی، تنها به مدت 4 ساعت بعد از درمان توصیه می شود.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579