کربوکسی تراپی موی سر

ا

افرادی که اخیرا دچار کاهش حجم و ریزش مو شده اند بیشترین بهره را از کربوکسی تراپی مو به دست می آورند. کربوکسی تراپی مو یک روش نسبتا امن است که تقریبا هیچ عوارض جانبی ندارد. زیرا دی اکسید کربن به طور معمول در بدن تولید می شود و همچنین مقدار کمی از این گاز توسط پزشک مرتبط تزریق می شود. با این حال ممکن است کبودی خفیفی در محل تزریق به ندرت رخ دهد که بعد از یک هفته بر طرف می شود. درمان معمولا در 4 تا 6 جلسه به فاصله یک هفته طول می کشد.

برای انجام این روش درمانی بایستی از دستگاه کربوکسی استفاده شود. دستگاه کربوکسی مانند یک پمپ تزریق کار می کند، دستگاه به کپسول گاز co2 وصل شده و پزشک به وسیله سوزن خیلی باریک و نازک و بدون هیچ گونه خون ریزی، گاز را به نقطه موردنظر وارد می کند. این تزریق خیلی سطحی است و سوزن به دستگاه کپسول co۲ متصل می شود.

نتایج درمان کربوکسی تراپی موی سر

3 ماه پس از درمان توقف ریزش مو و پس از حدود 3 الی 6 ماه افزایش رشد و تراکم مو قابل مشاهده می باشد.

 

کربوکسی تراپی موی سر

 

مزایای کربوکسی تراپی مو

روش امن تائید شده توسط FDA و اینکه مدت زمان بهبود بسیار کوتاه می باشد . بدون عوارض جانبی. قابل استفاده به همراه سایر درمان ها مانند، PRP ، مزوتراپی و غیره. همچنین باعث شادابی و جوانی پوست می شود.

نکته

بعضی افراد نمی توانند از کربوکسی تراپی مو استفاده کنند از جمله افرادی که بیماری های نارسایی کلیه دارند و یا تحت دیالیزمی باشند نبایستی از کربوکسی تراپی برای درمان بهره ببرند. همچین بانوان باردار، افرادی که پس از جراحی ، خون فعال در محل زخم دارند، افراد سرطانی و یا افرادی که تحت درمان شیمی درمانی اند، افرادی که کم خونی شدید دارند، مبتلایان به صرع، مبتلایان به بیماری مغزی، مبتلایان به آب سیاه نیز حتما باید در نظر داشته باشند که این درمان برای آنان پیشنهاد نمی گردد.

تقریبا همگی به تاثیرات مهم و اعجاز وار اکسیژن در بدن واقفیم. اما کمتر کسی است که از نقش موثر دی اکسید کربن در بدن اطلاعی داشته باشد. دانشمندان و محققان علم پزشکی به این امر توجه کرده و پی به تاثیرات معجزه وار دی اکسید کربن برده و از این علم در روش درمانی کربوکسی تراپی سود برده اند.

ما انسانها در بدن خود با تنفس درون سلولی دی اکسید کربن تولید می کنیم. زمانی که غلظت این ماده بالا می رود، از طریق انتشار فضای بین سلولی دی اکسید کربن را وارد خون کرده و از این طریق به انتقال آن می پردازیم. در این مسیر پلاسمای خون و گلبول های قرمز نقش مهم و اساسی دارند. درون گلبول های قرمز آنزیمی به نام کربنیک انیدراز وجود دارد که به وسیله آن دی اکسید کربن در آب ترکیب شده و اسید کربنیک تولید می کنند.

اسید کربنیک در گلبول های قرمز ناپایدار است و به یون هیدروژن و بی کربنات تبدیل می شود. بی کربنات تولید شده از گلبول قرمز وارد پلاسما شده و به شش ها می رسد. در شش ها دی اکسید کربن یون های بی کربنات جدا شده و با بازدم انسان دفع می شود. یون هیدروژن نیز به هموگلوبین متصل می شود تا خون اسیدی نگردد و PH خون ثابت بماند.

این عملکرد جذاب و پیچیده عوارضی را ناشی می شود که می توان از آن برای درمان بسیاری از مسائل بدن بهره جست.

با روش کربوکسی تراپی موی سر و تزریق گاز دی اکسید کربن می توان موجب تحریک رویش مو شد. مطلع هستید که درمانی برای طاسی کامل مو وجود ندارد تقریبا امکانی برای چاره اندیشی فولیکول های مرده مو موجود نیست. مسائل وراثتی را هم نمی توان با این شیوه تغییر داد اما می شود با استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی، ریزش مو را به تاخیر انداخت. بدین صورت که در افراد جوانی که به تازگی دچار ریزش مور شده اند یا خانم های بارداری که با داروها سعی در حفظ موهای خود دارند، می توانند از این شیوه به عنوان جلوگیری از ریزش مو استفاده کنند و نتیجه بهتری نسبت به استفاده از دارو بگیرند.

به راحتی می توانیم بعد از جلسات سوم و چهارم شاهد تاثیرات باورنکردنی این روش باشیم.

و اما ساز و کار کربوکسی تراپی موی سر چگونه است:

کربوکسی تراپی گلبول های قرمز خون را به آزاد سازی اکسیژن واداشته و این عمل باعث جذب دی اکسید کربن می شود تا توسط بدن دفع شده و بدین ترتیب گردش خون در محل مشخص شده تحریک شود. عمل اکسیژن رسانی به ناحیه مورد نظر باعث ایجاد عروق خونی شده و مشابه روش جوانسازی مو با لیزر این روش نیز باعث تغذیه فولیکول مو می گردد.

برای جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی، تزریق کربن دی اکسید منجر به گشاد شدگی رگهای خونی ظریف می شود که در نتیجه ویتامین ها و مواد مغذی به پوست سر منتقل شده، موها بیشتر رشد می کنند و وضعیت ریزش مو ثابت می ماند. این روش یکی از بهترین روشهای درمان طبیعی برای ریزش مو بحساب آمده و می توان به همراه مزوتراپی تزریقی برای ریزش مو اجرا می شود.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب به جلسات درمانی متوالی نیازمندیم . شروع کار با جلسات درمانی هفتگی به مدت ۶-۴ هفته برگزار خواهد شد. بعد از پایان ۶-۴ هفته ابتدایی ، بر اساس شرایط درمان ، می توانیم درمان را به صورت هفتگی ادامه دهیم . به منظور دستیابی به بهترین نتایج، نیاز است برای بیمار روند درمان متدوامی را به اجرا گذاریم. برخی با برنامه درمانی 6 ماهه به نتیجه دست خواهند یافت اما بیمارانی هستند که بخاطر داشتن شرایط جدی، دوره ۶ ماهه تا ۱ ساله را باید پشت سر بگذارند.

به طور معمول بیماران بعد از ۳ ماه متوجه تثبیت ریزش موی خود و افزایش رشد موهای کرک مانند و ضخیم شدگی مو ها بعد از ۶ ماه می شوند. معمولا مراجعه کنندگان در ۳ تا ۶ ماه اول شاهد کاهش ریزش مو شده و اگر موهای شما نازک تر شده است و یا خط رویش مو عقب روی کرده است بهتر است به سرعت خود را به یکی از متخصصان این امر رسانده تا مشخص گردد آیا شما هم شرایط استفاده از این درمان را دارید یا خیر!؟ با وجود اینکه کربوکسی تراپی یک روش موثر محسوب می شود، اما همانطور که قبلا اشاره شد درمان های ترکیبی کربوکسی تراپی مانند مزوتراپی تزریقی را برای نتایج موثر تر می توان توصیه کرد.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579