کربوکسی تراپی شکم

ب

با ورزش و رژیم غذایی اگر چه می توان بخش عمده ای چربی های ناحیه ی شکم را از بین برد اما با تلاش های مختلف ممکن است قسمتی از این چربی ها باقی بماند. کربوکسی تراپی شکم راهی برای از بین بردن این چربی ها می باشد که کاری غیر ممکن را تسهیل کرده است. اگرچه برخی از شما روش های غیر جراحی را ترجیح می دهید و اما مشاهده ی شل شدگی عضلات این ناحیه و باقی مانده ی چربی ها نیز عذاب آور است. از این رو روش هایی همچون کربوکسی تراپی شکم می تواند باعث بهبود روند درمان این ناحیه گردد.

دلایل ایجاد چربی زیر شکم

دلایل مختلفی را می توان برای تشکیل چربی شکم بین کرد که هر کدام به شیوه ی زندگی افراد بستگی دارد. در واقع جنسیت و پیری جزو عوامل تاثیر گذار در ایجاد این چربی هستند و تغذیه مهم ترین عامل خواهد بود.

یکی از دلایل مهمی که امروزه استفاده از کربوکسی تراپی شکم افزایش یافته است، روش زندگی می باشد. افرادی که کمترین تحرک را دارند هرگز نمی توانند بدن خود را از چربی ها دور کنند. این در حالیست که با ورزش منظم نیز ممکن است این چربی ها از بین نرود.

پرخوری از جمله عوامل اثر گذار بر روی چربی زیر شکم می باشد. در واقع تغذیه ی ناسالم در این مورد اثر گذار تر است و این در حالیست که انواع فست فود و غذاهای چرب نیز می توانند روی افزایش چربی زیر شکم موثر گردند. اگرچه برخی ژنتیک را نیز در به وجود آمدن چربی زیر شکم موثر می دانند اما می توان با تغذیه ی سالم و ورزش این مورد را نیز کنترل نمود.

کربوکسی تراپی شکم چیست؟

کربوکسی تراپی شکم باعث بهبود روند چربی سوزی خواهد شد. در واقع بدن ذخایر چربی را تغییر می دهد و به شکلی آن ها را اصلاح می کند. زمانی که گاز دی اکسید کربن به این ناحیه از بدن وارد می شود، به درون ذخایر چربی تزریق می گردد که در نتیجه ی واکنش با چربی ها، فرم شیمیایی آن تغییر کرده و به اسید کربنیک تبدیل می شود. در واقع با این ترکیب سلول های چربی حل شده و چربی در نهایت آزاد خواهد شد.

همچنین کربوکسی تراپی شکم متابولیسم را نیز افزایش می دهد و میزان دفع چربی در این ناحیه از بدن افزایش خواهد یافت.

کربوکسی تراپی شکم

روش اجرای کربوکسی تراپی شکم

در ابتدا پزشک با بررسی نواحی چربی زیر شکم میزان گاز دی اکسید کربن تزریق شده را تعیین خواهد نمود. پس از آن هر جلسه درمانی بین ده تا پانزده دقیقه به طول خواهد انجامید. در این میان گاز دی اکسید کربن با سوزن کالیبر در این ناحیه تزریق شده و در نهایت واکنش در زیر پوست انجام می شود.

در این روش روند ساده ای وجود دارد که نیاز به استراحت نداشته و درمان بدون درد خواهد بود. توجه به این نکته که این روش درمانی نیاز به جلسات درمانی حداقل شش ماهه دارد و باید در طول درمان فرد تحت نظر پزشک قرار گیرد.

برخی این روش درمانی را برای جوان سازی پوست انجام می دهند و به همین دلیل بیشترین استفاده از این روش صرفا برای زیبایی خواهد بود. اگرچه کربوکسی تراپی شکم می تواند در لاغری موثر باشد اما بهتر است ابتدا با ورزش و رژِیم های غذایی موثر این روش را تکمیل نمود.

همچنین با تزریق گاز دی اکسید کربن به بدن میزان جریان خود در این ناحیه بیشتر شده و در نتیجه پوست جوان تر شده و تیرگی و چین و چروک نیز از بین خواهد رفت.

مزایای کربوکسی تراپی شکم

استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی شکم به نسبت سایر روش ها در اولویت قرار دارد زیرا می توان این روش را برای افراد با رنگ پوست های مختلف بدون محدودیت انجام داد. همچنین این روند به سلولیت کمک کرده و هزینه ی درمانی آن بسیار کمتر از سایر روش ها می باشد.

علاوه بر این کربوکسی تراپی شکم نیازی به بیهوشی، بستری شدن و حتی استراحت بعد از انجام درمان ندارد و در واقع یک روش درمانی ساده خواهد بود.

اگرچه با شناخت مزایای روش کربوکسی تراپی شکم برخی راغب می شوند تا از این روش درمانی استفاده کنند اما این سوال پیش خواهد آمد که آیا این روش درمانی عوارضی را در آینده در پی خواهد داشت؟ با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از روش های درمانی ایمن شده اند و کربوکسی تراپی نیز جزء این موارد است.

اگرچه ممکن است احساس عجیبی پس از درمان در ناحیه شکم وجود داشته باشد و گاها موجب کبودی و قرمزی آن بخش از پوست شود اما این روش درمانی بدون عارضه می باشد و در نتیجه تنها به مراقبت پس از انجام درمان طی مدت کوتاهی نیاز دارد.

کربوکسی تراپی شکم

اقدامات بعد از کربوکسی تراپی شکم

در طی مدت زمان 24 ساعت نباید بیمار ناحیه شکمی را با آب سرد تماس دهد و لذا از دوش گرفتن و یا شنا باید در این مدت زمان پرهیز نمود. همچنین لازم است بدن تا یک ماه از آفتاب مستقیم دور باشد. این بدان معنی نیست که شکم نباید نور ببیند بلکه آفتاب گرفتن و حتی برنزه کردن می تواند تاثیر این روش درمانی را کم کند و لذا باید از انجام این قبیل کار ها خودداری نمود.

در نهایت می بایست پس از انجام کربوکسی تراپی به دستور پزشک کار های ورزشی و بدنی سنگین انجام نشود. مدت این محدودیت بسته به نظر پزشک برای افراد تفاوت دارد.

هزینه کربوکسی تراپی شکم

بسیاری از افراد به دنبال تعیین هزینه کربوکسی تراپی شکم هستند اما این موضوع برای همه یکسان نیست. افراد با توجه به نوع پزشک، تخصص وی و منطقه ای که مراجعه می کنند می بایست این هزینه را تعیین نمایند. تجهیزات به کار رفته در هر مطب پزشک، میزان گاز تزریق شده و تعداد جلسات نیز در این امر دخیل هستند و لذا تعیین دقیق این هزینه کاری مشکل است.

از طرفی تعیین هزینه به میزان چربی بدن در این ناحیه نیز بستگی دارد و بنابراین هرچه طول دوره ی درمان و تعداد جلسات بیشتر باشد، انتظار می رود هزینه کربوکسی تراپی نیز افزایش یابد.

بنابراین انتخاب روش درمانی کربوکسی تراپی اگرچه مزایای زیادی را به همراه دارد اما بهتر است ابتدا متخصصین این حوزه را به صورت کامل شناخت تا بتوان پزشکی متخصص و ماهر را انتخاب نمود. کربوکسی تراپی شکم یکی از رایج ترین و ارزان ترین روش های درمانی بدون جراحی برای از بین بردن چربی زیر شکم و پهلو می باشد که امروزه بسیاری از خانم ها از آن استفاده می کنند.

کربوکسی تراپی شکم

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579