کربوکسی تراپی ترک پوستی

ت

ترک های پوستی به مجموعه خطوطی گفته می شوند که با افزایش میزان وزن بدن در دوران های مختلف پدید می آیند. روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی یکی از راه های موثر در درمان این خطوط می باشد که بسیاری از افراد راغب به استفاده از آن هستند. از آنجا که در دوران بلوغ و بارداری افراد با افزایش سریع وزن و سایز بدن مواجهند لذا این ترک های پوستی سریع تر پدید می آید و لذا روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی بهترین روش درمان محسوب می شود.

اغلب این ترک ها در برخی از اندام های بدن همچون ران، زانو، باسن و شکم می باشد که به عنوان نواحی آسیب پذیر شناخته می شوند. البته لازم به ذکر است که این نواحی در بدن سریع تر از دیگر نواحی رشد می کنند و حتی برای برخی در پهلو ها نیز ترک های استریا پدید خواهد آمد.

اگرچه از بین بردن این ترک ها بسیار سخت است اما برای کسانی که می خواهند روش های درمانی بدون جراحی و عوارض را استفاده کنند، راه هایی وجود دارد. راه هایی که سبب می شود تا ترک ها از بین بروند ممکن است بدون جراحی طولانی تر باشند اما با کاهش عوارض آن ها در طول دوره ی درمان استقبال از آن افزایش یافته است.

کربوکسی تراپی ترک پوستی

علل ایجاد استرچ مارک یا ترک پوستی

بسیاری از محققان بر این باورند که اغلب ترک های پوستی که با نام علمی استرچ مارک شناخته می شود در اثر افزایش سریع سایز بدن اتفاق می افتد. در واقع چاقی یا لاغری سریع می تواند در این امر دخیل باشد. دوران بارداری نیز یکی از مهم ترین زمان هاییست که ترک های پوستی پدید می آیند. طی دوره ی بسیار کوتاه به یک باره حجم شکم افزایش می یابد و در نتیجه ترک های پوستی روی شکم بیشتر از سایر نواحی بدن است.

کشش پوست یکی دیگر از علل ایجاد ترک پوستی به شمار می آید و لایه ی اپیدرم بدن با کمبود بافت مواجه شده و در نتیجه یک نوع کش آمدگی روی پوست به شکل ترک پوستی ایجاد می شود. اگرچه برخی از محققین این امر را به دلیل تغذیه ی اشتباه و سبک زندگی غلط می دانند اما دوری از آن طی بالا رفتن سن غیر ممکن است.

بنابراین کربوکسی تراپی ترک پوستی روش درمانی برای از بین بردن ترک های پوستی به شمار می رود که باعث افزایش سلول های بدن در ناحیه و متابولیسم بیشتر می گردد.

کربوکسی تراپی ترک پوستی

روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی

کربوکسی تراپی ترک پوستی به معنی تزریق گاز دی اکسید کربن در نواحی آسیب دیده است. در این حالت زیر پوست هدف اصلی به شمار می رود. اگرچه بسیاری از افراد این روش درمانی را برای ترک پوستی انجام می دهند اما بافت هایی از بدن که دچار شل شدگی و افتادگی هستند نیز از این طریق درمان می گردند.

حاملگی از مهم ترین مواردیست که باعث پدید آمدن ترک های پوستی می گردد و لذا برخی کربوکسی تراپی ترک پوستی را بعد از دوران بارداری ضروری می دانند. همچنین افزایش ناشی از چاقی در ران و باسن نیز این خطوط را پدید می آورد که در نتیجه ی آن کربوکسی تراپی ترک پوستی را می توان برای آن استفاده نمود.

تعداد جلسات درمانی در این روش بسته به ناحیه ی بدن متفاوت است و تشخیص آن توسط پزشک متخصص انجام می شود.

مزیت روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی

یکی از مزیت های اصلی این روش درمانی نبود عارضه پس از درمان آن می باشد. در واقع افراد می توانند تنها با گذاشتن سی دقیقه زمان این درمان را انجام دهند و لذا دوران نقاهت برای آن وجود ندارد. کربوکسی تراپی ترک پوستی از جمله راه های ساده و تاثیر گذار برای رفع ترک های پوستی می دانند و در نتیجه مزیت های فراوانی نسبت به سایر روش های همراه با جراحی دارد.

از آنجا که تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست می تواند به افزایش شریان های خون در این ناحیه از بدن کمک کند لذا درمان تنها با تحریک کردن بافت کلاژن و واکنش بدن در برابر افزایش اکسیژن رسانی انجام می شود. با افزایش متابولیسم در بافت های بدن امکان ترمیم ترک ها افزایش می یابد و در نتیجه با ساخت کلاژن می توان بهترین نتیجه را از کربوکسی تراپی ترک پوستی به دست آورد.

از آنجا که در کربوکسی تراپی جریان خون در یک ناحیه افزایش می یابد لذا تیرگی ها از بین رفته و بافت پوست روشن تر از قبل خواهد شد. بافت های مرده و آسیب دیده در سطح پوست نیز از این طریق از بین می رود و در نتیجه سلولیت بهبود خواهد یافت.

کربوکسی تراپی ترک پوستی

عوارض کربوکسی تراپی ترک پوستی

تصور برخی بر آن است همچون روش هایی مثل بوتاکس ممکن است عارضه هایی در این روش درمانی وجود داشته باشد. اما تزریق دی اکسید کربن در بدن افراد هیچ عارضه را در پی نخواهد داشت زیرا که بدن نیز خود این گاز را تولید کرده و مویرگ های خونی وظیفه ی جا به جایی و جایگزینی آن با اکسیژن را بر عهده دارند. لذا تنها با کربوکسی تراپی ترک پوستی، بدن افراد جهت افزایش خونرسانی به ناحیه ای از بدن تحریک می شود.

بر طبق گزارشات در طول سال های اخیر که از کربوکسی تراپی ترک پوستی استفاده می شود، عارضه ی خاصی این روش درمانی ندارد و لذا تنها ممکن است سوزش و درد موضعی به وجود آید که تنها پس از چند ساعت برطرف می گردد و این کاملا طبیعی خواهد بود.

همچنین در صورتی که بدن واکنشی در برابر تزریق گاز دی اکسید کربن داشته باشد، ممکن است قرمزی در ناحیه پدید آید که طی یک دوره ی دو یا سه روزه از بین خواهد رفت.

مراقبت هایی که پس از روش درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی توصیه می شود عدم استحمام طی 12 تا 24 ساعت می باشد.

اگرچه این روش درمانی موثر می تواند نتایج اثر بخش و مفیدی را به دنبال داشته باشد اما این پیش شرط وجود دارد که باید طول درمان تکمیل گردد. همچنین مشاوره با پزشکان متخصص نیز می تواند تاثیر زیادی در بهبود این روند داشته باشد.

کربوکسی تراپی ترک پوستی

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579