پلاسما جت پلک

پ

پلاسما جت از جمله تکنیک‌های مؤثر برای درمان مشکلات پوستی به خصوص مشکلات ناشی از افتادگی پلک و جوان‌سازی چشم است. از این روش برای رفع افتادگی پلک بالا و پف پلک پایین استفاده می‌شود.

جت پلاسما از تخلیه الکتریکی تکنولوژی پلاسما استفاده می‌کند. پلاسما شکل چهارم ماده است که مولکول‌های فاز گازی ماده یونیزه می‌شود و دمای آن افزایش می‌یابد. جت پلاسما به دلیل داشتن انرژی زیاد و فشار کم با تماس بر پوست پلک باعث ایجاد قوس بین نوک دستگاه جت پلاسما و منطقه موردنظر جهت درمان (پلک) می‌شود.

جت پلاسما دارای ولتاژ بالا ولی شدت جریان کم است و به همین دلیل بدون ایجاد آسیب به بافت‌های کناری باعث درمان مشکل موردنظر می‌شود و چربی اضافی پلک را از بین می‌برد. فرآیند پلاسما جت جهت درمان افتادگی پلک و رفع چین و چروک اطراف پلک، پتانسیل الکتریکی غشا سلولی را بازیابی می‌کند و باعث از دست دادن آب سلول‌های زیرین شده و بافت را سفت‌تر می‌کند و به همین دلیل شل شدگی و افتادگی پلک به طور کامل از بین می‌رود.

دستگاه جت پلاسما لیفت (Jett Plasma Lift) از مناسب ترین دستگاه‌ها است که از این تکنولوژی استفاده کرده و بسیار اثر بخش است. این دستگاه تکنولوژی نسل نوین است که باعث تحریک پوست و تولید تارهای کلاژن شده و به جوان سازی و زیبا سازی پوست و پلک‌ها کمک می‌کند. پلاسما جت همچنین می‌تواند باعث لیفت یا بالا بردن پلک پالا و کاهش خطوط عمیق چشم و اطراف آن شود. انجام عمل پلاسما جت تنها توسط متخصصین آموزش دیده قابل انجام است.

جت پلاسما را می توان در هر قسمت از پوست استفاده کرد و به ویژه برای درمان پلک بالا مناسب است، رفع مشکلات ناشی از افتادگی پلک بالا به وسیله‌ی شیوه‌های دیگری نیز قابل انجام است، مانند بلفارو پلاستی ولی نکته حائز اهمیت این است که، در روش پلاسما جت بدون برش و عمل جراحی درمان صورت می‌گیرد.

 

جت پلاسما

 

فرآیند پلاسما چت در درمان پلک

تکنیک پلاسما جت در درمان پلک، یک روش دینامیک محسوب می‌شود، پویا بودن و دینامیک بودن از این جهت است که کاملاً به صورت کنترل شده انجام می‌شود. انجام عمل پلک به وسیله پلاسما جت بسیار کم خطر و با ریسک پایین است. این تکنیک نقاط بسیاری را روی ناحیه پلک به صورت نقطه‌ای ایجاد کرده که این نقاط به فاصله کمتر از نیم میلی‌متر است. این فرآیند در حدود 15 دقیقه زمان می‌برد، برای رسیدن به بهترین نتیجه باید در حدود 4 جلسه عمل پلاسما جت پلک انجام شود و تعداد آن به جنس پوست و شرایط بستگی دارد.

موارد منع استفاده از جت پلاسما پلک

به طور کلی پلاسما جت پلک دارای منع استفاده نیست ولی گاهی برای خانم‌های باردار بهتر است استفاده نشود. همچنین افرادی که مبتلا به سرطان هستند برای این گونه درمان‌ها باید با پزشک خود مشورت کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی بسیار در استفاده از این روش باید محتاط عمل کنند.

همچنین کسانی که دارای بیماری‌های ویروسی، عفونی و باکتریایی هستند بهتر است بعد از رفع و بهبود بیماری به این کار بپردازند. همچنین بیماری‌هایی مانند دیابت کنترل نشده و فشار خون مانع از انجام این عمل است.

جت پلاسما

 

عوارض و زمان بهبود پلاسما جت پلک

همواره بعد انجام عمل پلاسما جت لکه‌های ریز روی پوست و پلک تشکیل می‌شود که پس از حدود 5 روز از بین می‌رود. پس از انجام عمل پلاسما جت ممکن است التهاب و تورم روی پلک به وجود آید، همچنین قرمزی پوست نیز ممکن است ایجاد شود ولی این علائم به سرعت از بین می‌روند. پس از انجام این عمل به دلیل اینکه ممکن است چشم فرد دارای کارایی حداکثری نباشد، بهتر است از رانندگی یا فعالیت‌هایی که به تمرکز بالای دیداری نیاز است خودداری شود.

عمل پلاسما جت پلک باید با دقت بالایی انجام شود زیرا چشم نسبت به سایر اعضای بدن ظریف تر و حساس تر است. البته همان طور که گفته شد به دلیل اینکه برای انجام این عمل نیازی به برش و عمل جراحی نیست میزان ریسک آن بسیار پایین است، در حالی که دارای اثربخشی بسیار بالایی است.

نکته مهم در درمان افتادگی پلک این است که گاهی این عمل پیش از اینکه عمل زیبا سازی و جوان سازی محسوب شود برای درمان میزان دید استفاده می‌شود. به عبارتی میزان افتادگی پلک گاهی در حدی است که باعث کاهش دید می‌شود.

 

جت پلاسما

 

انجام جت پلاسما پلک برای افرادی که نیاز به جوان‌سازی و زیبایی دارند توصیه می‌شود. همچنین انجام آن برای کسانی که نیاز به ایجاد روابط اجتماعی بالا دارند و نمی‌توانند چندین روز را با بخیه روی پلک سپری کنند بسیار مناسب است. گاهی برخی افراد افتادگی پلک یک طرفه دارند و این مسئله باعث انجام ضروری عمل پلاسما جت می‌شود. همچنین افرادی که چشم آن‌ها به دلیل افتادگی پلک دچار کم بینی شده است لازم است که انجام این عمل را انجام دهند.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579