پلاسما جت بینی چیست؟

پ

از پلاسما جت بینی برای فرم دهی و خوش فرم کردن بینی استفاده می‌شود. پلاسما شکل چهارمی از ماده است که با افزایش دما و یونیزه شدن ماده در حالت گازی به وجود می‌آید و دارای کاربردهای فراوانی درزمینهٔ زیبا سازی و جوان سازی پوست و چهره دارد. یکی از کاربردهای مهم و بسیار محبوب پلاسما جت استفاده در زیباسازی بینی و کوچک کردن بینی‌های گوشتی است.

از این روش همچنین برای فرم دهی و خوش فرم کردن بینی استفاده می‌شود. تا کنون روش‌های بسیاری به جز انجام عمل جراحی برای فرم دهی و کوچک کردن بینی مطرح شده است ولی تقریباً تمامی آن‌ها بدون اثر هستند و نمی‌توانند فرد را به نتیجه دلخواه برسانند ولی پلاسما جت این هدف را عملی می‌کند و باید ذکر شود که بیشترین تأثیر گذاری این روش برای بینی‌های گوشتی است و همواره باید زیر نظر پزشک و متخصص زیبایی انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

به چه نوع بینی، بینی گوشتی می‌گویند؟

به آن نوع از بینی‌هایی که به دلیل بافت چربی و چربی بیش از حد و اضافی از فرم خارج شده اند را بینی گوشتی می‌نامند. به عبارتی اگر دلیل بد فرمی بینی استخوان بینی و حجم زیاد آن باشد آن بینی به راحتی به وسیله پلاسما جت قابل درمان نیست. بنابراین اگر بینی دارای بافت چربی اضافی باشد پلاسما جت در زمانی بسیار کم و طی جلسات متعدد آن را تا حد زیادی زیبا سازد.

پلاسما جت بینی

 

طریقه انجام پلاسما جت بینی

در این روش از تأثیر پلاسما بر روی بافت استفاده می‌شود، این تکنیک بدون انجام جراحی انجام می‌شود و هیچ‌گونه برشی روی بینی به وجود نمی‌آید. با برخورد پلاسما با پوست سطحی و بافت چربی، به دلیل دمای زیاد پلاسما و فشار کم آن لایه چربی اضافه از بین می‌رود و لایه‌های زیرین سفت تر شده و این امر باعث خوش فرم شدن بینی می‌شود. برای انجام پلاسما جت، روی سطح بینی به طور نقطه به نقطه پلاسما اثر می‌کند و چربی‌ها از بین می‌روند.

برای شروع پلاسما جت بینی، ابتدا باید منطقه موردنظر بی حس شود. ابتدا باید بینی به طور کامل تمیز شده و از پمادهای بی حسی استفاده کرد. پس از بی حسی کامل بعد از حدود 30 دقیقه شروع به انجام عمل می‌نماییم. بعد از اتمام عمل نقاطی بسیار ریز روی بینی بر اثر سوختگی لایه‌های چربی به وجود می‌آید. پس از عمل نباید آن را دست‌کاری کرد و از خاراندن آن باید اجتناب کرد.

پلاسما جت بینی

 

آیا پلاسما جت بینی عوارض دارد؟

به دلیل غیر تهاجمی بودن این عمل و ریسک پایین آن عوارضی برای این روش مطرح نشده است. تنها قرمزی و التهاب اولیه ممکن است روی سطح بینی به وجود آید که بلافاصله از بین می‌رود. فقط اگر فرد دارای بیماری پوستی خاصی باشد یا دارای عفونت باشد حتماً قبل از انجام عمل پزشک خود را در جریان قرار دهد. همچنین عدم استفاده از تیغ جراحی تا حد خیلی زیادی از عوارض به وجود آمده پس از عمل می‌کاهد. بین 2 الی 6 هفته فردی که پلاسما جت بینی انجام داده است در پوست بینی خود احساس کشش و انقباض دارد.

همچنین یکی از عواملی که بسیاری از افرادی که دارای بینی گوشتی هستند و از عمل جراحی بینی هراس دارند انجام پلاسما جت بینی را برای خوش فرم کردن بینی خود ترجیح می‌دهند. این عمل یک عمل سرپایی است و در کمتر از 15 دقیقه در هر جلسه به طول می‌انجامد.

پلاسما جت به دو حالت گرم و سرد استفاده می‌شود، ولی برای انجام عمل بینی از پلاسما جت گرم باید استفاده کرد.

بعد از عمل پلاسما جت بینی با حدود یک هفته نباید از شوینده‌ها و انواع لایه بردار استفاده کرد. همچنین از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید باید خودداری شود تا باعث التهاب پوست نشود.

مزایای پلاسما جت بینی چیست؟

این روش دارای مزایای بسیار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه پایین این عمل نسبت به سایر روش‌ها
  • بدون عوارض بودن و سریع بودن عمل پلاسما جت
  • دروان بهبود بسیار کم
  • رسیدن به نتیجه مطلوب طی انجام چند جلسه

یکی دیگر از کاربردهای اساسی پلاسما جت بینی استفاده ترکیبی این روش با عمل جراحی است. به این معنا که اگر فردی عمل جراحی بینی را انجام داده است و از نوع مدل بینی خود ناراضی است و بینی او گوشت اضافه آورده است می‌تواند از این روش برای بهبود و فرم بهتر بینی خود استفاده کند.

 

پلاسما جت بینی

 

در نهایت بدانیم که انجام پلاسما جت بینی باید تحت نظر متخصص انجام شود تا از نوع نتیجه آن کاملاً مطمئن باشیم.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579