پلاسما اسپارک و کاربرد آن برای جوانسازی

پ

پلاسما اسپارک نوع خاصی از پلاسما است که در پزشکی به خصوص بخش پوست و جوانسازی کاربرد وافری دارد. پلاسما یا گاز یونیزه شده رفتارهای خاص از خود نشان می دهند که از آن ها بهره برده می شود. هنگامی که یک گاز گرم می شود یا در میدان الکتریکی به اندازه کافی قوی باشد قرار می گیرد، اتم هایی که در آن حضور دارند برانگیخته می شوند و شتاب می گیرند و در نهایت باعث آزاد شدن الکترون های بیشتر و یونیزاسیون و تولید پلاسما می گردد.

نحوه قرار گیری الکترودها، شدت انرژی پتانسیل الکتریکی و مواردی از این قبیل باعث می شود تا انواع پلاسما تولید شود. پلاسمای اسپارک یا گرم نوع خاص از آن است.

پلاسما اسپارک یا گرم چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاسمای اسپارک به وسیله ی ایجاد شکل خاص از اختلاف پتانسیل زیاد بین سطح پوست و الکترود به وجود می آید. هر چند دمای پلاسمای اسپارک بالا است ولی فقط میکرو برن روی سطح پوست ایجاد می کند و به لایه های زیرین پوست نمی رود و کاربرد زیادی می تواند در زیبایی و جوانسازی پوست ایفا کند. این پلاسما می تواند در پزشکی کاربردهای زیادی داشته باشد و در بخش هایی مانند ایمپلنت دندان، درمان های عفونت و از بین بردن عوامل ایجاد کننده ی عفونت و … قابل استفاده است.

دستگاه مبدل پلاسما اسپارک یک جریان پلاسما بر روی بافت های بیولوژیکی تولید می کند و واکنش های مخصوص انعکاسی را ایجاد می کند. با استفاده از این جریان پلاسمایی می توان لایه برداری کاربری و مؤثری را بر روی پوست انجام داد. تأثیر دستگاه پلاسما اسپارک بر روی پوست در همان جلسه ی اول درمان قابل مشاهده است.

مکانیسم اثر دستگاه پلاسما اسپارک یا گرم بر روی پوست

پلاسما اسپارک

پلاسمایی که بین الکترود و سطح پوست ایجاد می شود، یک جریان الکترونی را ایجاد می کند. سلول های بدن به صورت ذاتی نسبت به عبور جریان از خود مقاومت نشان می دهند، هنگامی که این الکترون های سرشار از انرژی به سطح پوست می رسند سلولهای پوست تبخیر می شود و پلاسمای تولید شده به آن ها برخورد کرده و ایجاد Microburn می کند. بدین صورت انرژی هایی که به سطح پوست وارد می شود به لایه های زیرین انتقال می یابد و باعث ایجاد لیفت در این لایه ها می شود. سپس برای ترمیم Microburn یک سری سلول های جدید تولید می شود که ناحیه ی تحت تأثیر پلاسما گرم را جوانسازی می کند.

متخصصان پوست از این اثر برای برداشتن خال یا ضایعات پوستی نیز بهره می برند. اگر انرژی که توسط پلاسما اسپارک تولید شده در یک نقطه از پوست تمرکز یابد، ضایعه یا خال موجود در آن نقطه نیز قابل درمان است. در زمان که این فرآیند صورت می گیرد هوایی که بین سطح پوست و الکترود وجود دارد به پلاسما تبدیل و یونیزه می شود از این رو، زخمی که در این مواقع برای برداشتن ضایعات یا خال های پوستی ایجاد می شود نسبت به دیگر روش ها سریع تر ترمیم می شود و به دلیل این که این فرآیندها در سطح پوست صورت می گیرد به بخش ها و لایه های زیرین پوست نفوذ نمی کند و محل زخم یا اسکار بسیار کمتری نسبت به دیگر روش های برداشتن خال ایجاد می شود.

روش های مختلف استفاده از پلاسما اسپارک برای جوانسازی و زیبایی پوست

پلاسما اسپارک

با توجه به این که با روش پلاسما اسپارک می توان تأثیر زیادی بر پوست آن هم بدون جراحی گذاشت، این روزها طرفداران زیادی برای این روش می توان دید و محبوبیت روش پلاسمای گرم روز به روز بیشتر می شود.

– از بین بردن چین و چروک با پلاسما اسپارک

برای از بین بردن چین و چروک در بخش های صورت و خط پیشانی، خط لبخند و … می توان میکروبرن ها را در بخش هایی فرورفتگی پوست ایجاد کرد. با استفاده از پلاسما اسپارک بلافاصله می توان شاهد لیفت شدن پوست و از بین رفتن چروک ها بود.

– برداشتن ضایعات مختلف و خال به کمک پلاسما اسپارک

پلاسما اسپارک که توسط دستگاه ایجاد شده است بر روی قسمت ضایعه یا خال قرار می گیرد و باعث می شود تا این بخش از بین رود. علاوه بر این پس از این فرآیند پوست هم سطح در ناحیه ی مورد نظر ایجاد می شود و عوارضی مانند اسکار بر جای نمی ماند.

– برطرف کردن بخیه، ترک های چاقی و جای زخم به کمک پلاسما اسپارک

پوستی که تغییر شکل در آن به وجود آمده است نیز می تواند به کمک پلاسما اسپارک و عملکرد آن همسطح دیگر بخش ها شود و پوستی که از لایه برداری حاصل شده بهبود ظاهر پوست را سبب می شود.

پلاسما اسپارک

– درمان واریس و رگ های پوستی توسط پلاسما اسپارک

علاوه بر درمان های فوق می توان حالت بدی که رگ های پوستی حاصل از واریس بر روی سطح پوست ایجاد شده نیز برطرف کرد. جریان پلاسمایی که بر روی پوست ایجاد می گردد باعث می شود تا رگ های پوستی از بین بروند و جلوی افزایش شاخه های آن ها گرفته شود.

– پاک کردن میکروپیگمنتیشن و تاتو با پلاسما اسپارک

بسیاری از افراد پس از مدتی از تاتو و میکروپیگمنتیشن های انجام شده بر روی پوست خود ناراضی هستند و سعی در از بین بردن آن ها دارند. فرایند لایه برداری سطحی که به کمک پلاسما اسپارک صورت می گیرد باعث می شود تا این طرح ها کمرنگ و در نهایت از بین بروند. علاوه بر موارد فوق بسیاری از موارد دیگر نیز توسط این روش انجام می گیرد.

پلاروکس پلاسما اسپارک plarox plasma spark

مزایای استفاده از پلاسما اسپارک بر روی پوست

با توجه به این که روش پلاسما اسپارک سریع است هر کسی می تواند از آن استفاده کند. بعد از انجام پلاسما تراپی نیازی به استراحت نیست و مشکل یا عارضه ای بر روی پوست ایجاد نمی کند. این روش در درمان چروک ها بسیار مؤثر است و بسته به شدت چروک پوست ممکن است از 1 تا 3 جلسه درمانی طول بکشد که جلسات در فواصل یک ماهه انجام می شوند. این روش بدون خونریزی و بدون اسکار و بیهوشی است و جز روش های غیر تهاجمی محسوب می شود.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه پلاسما اسپارک با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579