لیزر دایود خط بطلانی باور های غلط

ا

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که از داشتن موهای زائد ناراضی نباشد و از فرآیند کسل، سخت و دشوار زدودن بدن از آن ها شاکی نباشد به خصوص موهایی زائدی که در پا و زیربغل رویش دارند. شاید شما نیز همانند بسیاری از افراد بروشورها و تبلیغاتی را در خصوص لیزر از بین بردن موهای زائد  و علی الخصوص نوین ترین روش در این نوع یعنی لیزر دایود شنیده اید. اگر به دنبال بدست آوردن اطلاعاتی در خصوص لیزر دایود و دیگر موارد مربوط به لیزر درمانی هستید با ما همراه باشید.

ماهیت لیزر درمانی و لیزر دایود

لیزرها دارای انواع و اقسام مختلف هستند، لیزر دایود جزو موثرترین لیزرهای موجود در بازار است. عملکردلیزرهای دایود به صورت پالسی است. این نوع لیزر نسبت به دیگر لیزرهای موجود در بازارسبک تر است. افراد با رنگ پوست متفاوت می توانند از لیزرهای دایود برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

لیزر دایود در عمق بیشتری از درم نفوذ می کند و میزان زیادی از آن در فولیکول مو جذب می‌گردد. لیزر دایود با وجود خصوصیاتی اعم از میزان نفوذ بالا با طول موج 808 نانومتر، سیستم خنک کنندگی مناسب به منظور کاهش موثری دمای اپیدرم و کاهش احتمال آسیب های حرارتی و همچنین میزان جذب ملانین در این طول موج، این لیزر یکی از مناسب ترین انتخاب هاست.

لیزر دایود

باورهای غلط متداول درخصوص لیزر درمانی

در زیر به برخی از باورهای غلط رایج درخصوص لیزر درمانی پاسخ می‌دهیم.

 1- لیزر برای موهای روشن و پوست های تیره مناسب نیست.

سال ها قبل زمانی که انجمن پوست آمریکا بیانه ای در خصوص این مورد که انتشار داد که  تنها افرادی که پوست های رنگ روشن و موهای رنگ تیره دارند بهترین کاندیدا برای انجام لیزر موهای زائد هستند، افراد دارای پوست های تیره یا موهای کرکی از انجام لیزر ناامید شدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی انجام لیزر برای این افراد هم امکان پذیر شده است. زیرا مدل های اولیه دستگاه های لیزر موهای زائد، به دلیل داشتن طول موج کوتاه و فقط فولیکول های تیره ی مو را تحت تاثیر قرار می دادند و در حین انجام لیزر دستگاه به اشتباه رنگ پوست تیره را از فولیکول سیاه مو تشخیص نمی داد و اشعه روی رنگدانه های پوست های تیره اعمال و سوختگی های شدیدی را ایجاد می کرد.

ولی امروزه دستگاه های لیزری مانند دایود که دارای طول موج های بالا هستند و قادرند به عمق بیشتری نفوذ کنند و احتمال خطر سوختگی را برای افراد تیره پوست کاهش داده اند.

2- احتمال ناباروری در صورت انجام لیزر موهای زائد در نواحی شکم و پهلو وجود دارد.

یکی از دیگر از باورهای نادرست رایج در خصوص استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، این است که لیزر موجب آسیب رساندن به تخمدان و افزایش ریسک ناباروری می شود. ولی بایستی در نظر داشت که عمق نفوذ اشعه تنها تا حد ریشه یا فولیکول موهای زائد است بنابراین اشعه به داخل نسوج زیرین و اندام های داخلی بدن نفوذ نمی کند در نتیجه در لایه اول پوست می ماند و به لایه دوم نمی رسد؛ تا بخواهد روی ارگان های داخلی تاثیر منفی بگذارد. در هیچ کجای دنیا تاکنون هیچ تحقیقی نتوانسته تاثیر منفی لیزر موهای زائد در دوران بارداری روی جنین و تخمدان ها اثبات کند. به عبارت بهتر، گرچه به منظور رعایت احتیاط در دوران بارداری انجام ندادن هر نوع لیزری توصیه می شود اما ممنوعیتی برای این امر وجود ندارد.

 3- موهای کرکی در صورت لیزر موهای زائد ضخیم می شوند.

برخی از افراد پس از انجام لیزر تیره و ضخیم شدن موهای کرکی را تجربه می کنند و به دیگران توصیه می کنند دور لیزر موهای زائد را خط بکشند. غافل از اینکه این شرایط برای همه یکسان نیست و دلایل خاص خود را دارد. به عبارت دیگر، لیزر موهای زائد زمانی که محدوده پوست و طول موج مناسب برای انجام لیزر در نظر گرفته نشود باعث ضخیم شدن موهای کرکی می شود. به این صورت که گرمای غیرطبیعی تاثیر منفی بر موهای کرکی می گذارد و آنها را تحریک به رشد می کند. بنابراین همواره توصیه می شود لیزر زیر نظر متخصصان پوست و در کلینیک های معتبر انجام گیرد.

4- فصل تابستان برای لیزر موهای زائد مناسب نیست

یکی دیگر از متداول ترین باورهای اشتباه درباره لیزر موهای زائد، این است که فصل تابستان برای لیزر موهای زائد مناسب نیست. دلیل این باور هم از آنجا نشآت گرفته که اغلب متخصصان توصیه می کنند برای جلوگیری از ایجاد لک به دلیل تماس با نور خورشید، لیزرهای جوان سازی به دلیل نازک کردن پوست بهتر است در فصل تابستان صورت نگیرد. اما این محدودیت و ممنوعیت در مورد لیزر موهای زائد که تاثیری در نازک شدن پوست ندارند وجود نخواهد داشت و لیزر موهای زائد چهار فصل است.

5- انجام لیزر در نواحی زیر بغل برای غدد لنفاوی خطر دارد.

براساس مطالعات صورت گرفته توسط محققان لیزر هیچ گونه خطر برای غدد لنفاوی ندارد.

6- لیزر موهای زائد فرآیندی بسیار دردناک است.

درد لیزر به علت انتقال و وارد نمودن اشعه با سرعت بالا داخل پوست به منظور سوزاندن ریشه موهای زائد، قابل تحمل و بسیار زودگذر خواهد بود این درد شبیه درد به هنگام بند انداختن صورت است. در خصوص برخی از افراد که آستانه درد پایین تری دارند حدود 60-45 دقیقه قبل از لیزر از اسپری یا پمادهای بی حس کننده، برای رفع درد توسط پزشک متخصص استفاده می شود.

7- سه جلسه برای لیزردرمانی کافی است.

این مورد یکی از رایج ترین باورهای نادرست است. بسیاری از افراد تصور می کنند زمانیکه رشد موهای زائدشان بعد از 3-2 جلسه لیزردرمانی متوقف شد، دیگر نیازی به ادامه نیست. ولی بایستی در نظر داشت که توقف لیزر درمانی بسته به نظر پزشک و درمانگر دارد چرا که در هر جلسه از لیزر، تنها فولیکول هایی که در فاز رشد قرار دارند، تخریب می شوند و بنابراین شاید زمانی که شما تحت لیزر درمان هستید برخی از موها در فاز استراحت باشند و لیزر تاثیری روی آن ها نگذارد. در نتیجه، به منظور گرفتن نتیجه ی عالی و خوب شما باید جلسات درمانی خود را بین 4-6 جلسه ادامه دهید تا به طور کلی از شر موهای زائد خود که حتی در فاز استراحت هستند خلاص شوید.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579