خرید لیزر خانگی

خ

خرید لیزر خانگی برای رفع موهای زائد بدن یکی از راهکارهای مناسب برای رهایی از این مشکل است. معمولاً خانم‌ها و حتی برخی از آقایان برای از بین بردن موهای زائد بدن خود وقت زیادی را صرف می‌کنند و یا برای رفتن به کلینیک و آرایشگاه علاوه بر صرف زمان، برای هر بار مراجعه هزینه زیادی را نیز می‌پردازند. امروزه برای رفع این مشکل راه‌کارهای متعددی ارائه شده است که استفاده از اپیلیدی برقی یا اپیلاتور، یا به عبارتی دستگاه لیزر خانگی اصلاح موهای زائد بسیار مناسب و جوابگوی نیاز افراد است.

رشد موهای زائد در بدن تمام افراد وجود دارد و میزان رشد آن در افراد مختلف، متفاوت است. به همین منظور گاهی برخی از افراد از رشد بیش از حد موهای زائد بدن رنج می‌برند و از اصلاح وقت گیر و زمان بر خسته می‌شوند. این افراد حتی گاهی زمان کافی برای رفتن به کلینیک و آرایشگاه به منظور اصلاح را ندارند، برای این گونه افراد استفاده از دستگاه لیزر خانگی بسیار می‌تواند مؤثر و کاربردی باشد.

نحوه عملکرد لیزر خانگی برای رفع موهای زائد

لیزر خانگی یکی از شیوه‌های مؤثر برای رهایی از موهای زائد بدن است. این موها در نقاط مختلف بدن مانند صورت، پشت لب، پاها، دست‌ها، ناحیه شکم و پایین آن، کمر و روی باسن، زیر بغل و … رشد می‌کنند و گاهی برای افرادی به ویژه برای خانم‌ها ناپسند خواهند بود و همواره افراد برای رفع دائمی آن‌ها تلاش می‌کنند. در حال حاضر لیزر مؤثرترین راه برای رفع دائمی موهای زائد بدن است که باید در چندین جلسه و در چندین هفته انجام شود.

فعال شدن رنگ‌دانه ملانین موجود در ریشه هنگام رشد آن باعث رنگ شدن موهای بدن می‌شود و ظاهری تیره به آن‌ها می‌دهد. انجام عمل لیزر باعث نفوذ انرژی به ریشه مو شده و این رنگ‌دانه‌ها را از بین می‌برد و مانع از رشد مو در آن ناحیه می‌شود. با انجام عمل لیزر فولیکول‌های موهای زائد بدن کاملاً نابود می‌شود و از رشد مجدد مو در آن ناحیه جلوگیری می‌شود. با انجام این عمل طی چندین مرحله جلوگیری از رشد موها دائمی و همیشگی است.

هدف اصلی دستگاه لیزر خانگی برای رفع موهای زائد، انتخاب طول موج و انرژی مناسب برای بالاترین اثر بخشی در بافت مورد نظر و کمترین تأثیر مضر و منفی در نواحی و بافت‌های اطراف است. پدیده‌ی لیزر این‌گونه است که به دلیل اینکه نور توسط رنگ تیره بیشترین جذب را دارد، در هنگام انجام این عمل ملانین موجود در ریشه مو زودتر از سایر بافت‌های بدن این نور را جذب می‌کند و این عمل باعث سوختن یا از بین رفتن ریشه مو در آن ناحیه می‌شود. و انجام چند مرتبه عمل لیزر باعث نابودی کامل فولیکول مو شده و رشد آن متوقف می‌شود.

برخی از عوامل تأثیر گذار در استفاده از لیزر خانگی

همان طور که در قبل گفته شد ملانین عامل تعیین رنگ موی بدن هر فردی است. به طور کلی دو نوع رنگ ملانین در ریشه مو وجود دارد، یکی ملانین Eumelanin که این رنگ‌دانه باعث وجود رنگ تیره (قهوه‌ای یا مشکی) در موهای بدن می‌شود. ملانین دیگری نیز به نام pheomelanin در ریشه موهای برخی افراد وجود دارد که باعث ایجاد موهای بلوند یا روشن تر (قرمز) می‌شود. بنابراین رنگ موی هر فردی و رنگ پوست هر فرد در انتخاب و خرید دستگاه لیزر خانگی برای رفع موهای زائد مهم و حائز اهمیت است. اکثر لیزرهای خانگی برای پوست‌های روشن با موهای به رنگ تیره بهترین اثر بخشی را دارند،

اما امروزه با پیشرفت علم لیزرهایی ساخته شده اند که توانایی رفع موهای زائد در پوست افراد تیره را نیز دارند. همچنین انجام عمل لیزر برای موهای ضخیم راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود. به همین دلیل گاهی لازم است که قبل از انجام لیزر موهای بدن خود را به گونه ای اصلاح کنید که ضخیم و درشت، رشد کنند.

ویژگی‌های مهم در خرید لیزر خانگی

دستگاه‌های لیزر موهای زائد به صورت خانگی یا برای کلینیک انواع مختلفی دارند به همراه برندهای مختلف، که هریک از آن‌ها دارای مزایا و گاهی معایبی هستند. برای انتخاب و خرید لیزر خانگی مناسب برخی موارد باید مورد توجه قرار بگیرند. در رفع موهای زائد بدن به کمک دستگاه‌های خانگی سه مشخصه از دستگاه حائز اهمیت است.

  1. طول موج لیزر
  2. توان یا انرژی لیزر
  3. قطر یا شعاع اثر لیزر

عامل طول موج به طور مستقیم با میزان نفوذ لیزر به ریشه مو مرتبط است. به طوری که هرچه میزان طول موج بلندتر باشد نفوذ بیشتری در پوست خواهد داشت. طول موج دستگاه‌های لیزر خانگی در ناحیه مادون قرمز و قرمز هستند. همچنین بر حسب رنگ پوست افراد میزان نفوذ یک طول موج متفاوت است. به عنوان مثال برای پوست‌های با رنگ تیره تر، طول موج‌های کوتاه‌تر، راحت‌تر توسط پوست جذب می‌شوند. این امر به این معناست که در هنگام انتخاب دستگاه لیزر خانگی باید تمامی جوانب را مدنظر قرار داد تا بهترین نتیجه حاصل شود. برخی از دستگاه‌ها توانایی کار در چند طول موج را دارند.

به طور کلی 3 طول موج اصلی برای این نوع دستگاه‌ها تعریف می‌شود. طول موج 1064 نانومتر که مربوط به برند دایود است. این لیزر برای پوست‌های تیره و سیاه مناسب است و به قدرت نفوذ بالایی دارد و بسیار اثر بخشی مناسبی را نشان می‌دهد. طول موج 755 نانومتر نیز یکی دیگر از انواع لیزر است که مربوط به برند الکس یا الکساندرایت است. توان این لیزر از مدل قبلی کمتر است و برای رنگ پوست‌های روشن به کار می‌رود. برای موهای روشن نیز این مدل مناسب‌تر است. طول موج دیگر مورد استفاده در لیزرهای خانگی یا به طور کلی در دستگاه‌های رفع موهای زائد 808 نانومتر است.

خرید دستگاه لیزر خانگی خرید دستگاه لیزر خانگی

این نوع طول موج برای رنگ پوست متوسط مانند اکثر افراد کشور ما مناسب است. البته همان‌طور که در قبل گفته شد به دلیل اینکه عمل لیزر باید در چند مرحله انجام شود، ممکن است پس از انجام جلسات اولیه موهای فرد نازک شوند و ادامه درمان با لیزر 755 نانومتر انجام شود تا بهترین اثربخشی حاصل شود.

دستگاه‌های لیزر خانگی برای دفع موهای زائد گاهی دارای برخی امکانات جانبی مانند استفاده از خنک کن، استفاده از سطوح انرژی مختلف و طول موج‌های مختلف هستند. همچنین گاهی برخی از دستگاه‌ها برای رنگ پوست‌های مختلف کاربرد دارند.

برای خرید یک دستگاه لیزر خانگی باید تمامی موارد گفته شده را به همراه قیمت دستگاه مد نظر قرار داد. همچنین روش استفاده صحیح از دستگاه و اقدامات قبل و بعد از انجام عمل لیزر را باید به خوبی اجرا کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

این مطلب مفید رو با دوستان تون به اشتراک بگذارید

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان رکسانامد تماس بگیرید.

66389675 – 66886579